30.3.12

Wishes

Some Odd Girl är verkligen en favorit hos mig. Kristy, tjejen som ritar motiven, blir bara duktigare och duktigare för varje motiv hon ritar. När Scrapfabriken fick in de senaste Art Nouveau stämplarna ville jag ju sätta tänderna i alla med en gång, men det är detta söta motiv som jag gillar allra mest. Wishes heter motivet. Och idag finns det åter i lager.

Först skrämde klänningen mig. Hur skulle jag färglägga den? Men så bara jag körde. Det är inte världsklass, men jag är nöjd och det är huvudsaken. Håret? Nja-oooo... Vi är nog många som inspireras av Anna Maria, Rimna, och när jag nu sett henne göra fantastiska hår som inte varit svarta/röda/blonda/bruna utan de mest fantasifulla färger ville jag oxå prova. Det var sjukt kul och nu vill jag bara ha konstiga färger :)


Jag ville även framhäva det eteriska i denna sockersöta lilla älva och det tycker jag att jag gjort dels med hårfärgen men även med hjälp av de ljusa nyanser jag valt att färglägga henne med.

Jag lägger inte bakgrundsfärgen helt runt mitt motiv utan på utvalda delar där jag tänker mig att det är mycket mer skugga och mörker och där är jag inte heller rädd att ta i lite närmast motivet för att sedan få det att försvinna ut mot det vita pappret. Jag tycker att det ger mer djup i motivet att inte lägga en hel ytterkant längs hela motivet. Det blir mer liv i bilden och hjärnan fyller själv i resten av bakgrunden.

Pappersvalen hade jag lite noja över. Kunde jag blanda in en lila färg till det mönstrade papper som gick i grönt och blått? Ja, jag blev nöjd. Vad tycker du? Formen på mönstret förhöjer oxå älvans väsen genom sina mjuka former och har lite art nouveau-känsla tycker jag.


Jag är sparsmakad i min utsmyckning, som alltid. Lite härligt bakers twine i en härlig lila färg, några blommor, blingstenar och en fjärilcharm och kortet är färdigt.

Materiallista:
Stämpel, Wishes, Some Odd Girl
Mönstrat papper, Martini, Social Club, Cosmo Cricket
Cardstock, Bazzill Paper
Hydrageror
Blingstenar, Storyteller
Fjärilscharm
Bakers Twine
Distress Ink
Vattenpensel
Akvarellpapper

Inga kommentarer: