15.9.11

Dopkort med KaiserCraft

Jag fick en beställning på ett dopkort till en liten flicka. Kortet skulle inte vara 6x6 tum, utan "litet".
Kortet blev 11x11 cm.

Jag utgick från kortet jag gjorde i förra veckan, som jag visade i söndags.
Pappret Hopscotch, från KaiserCraft, har 9 st rutor i flick- och pojkfärger, perfekt till ett projekt som detta.
Jag klippte ut rutan med hjärtan och la i botten av framsidan, över det en doily/tårtpapper och framför det motivet till kortet. Det är färglagt med distresser på kartong.



Sen gillar jag skarpt dessa rosor man gör själv, så jag snurrade ihop ett gäng. Jag gillar även när man blandar blommor i en grupp, det ger lite mer liv tycker jag, så i nedre gruppen har jag egengjorda rosor, en pappersros och en tygblomma i botten. Några halvpärlor i mitten av rosorna och några rosenblad.





I den bågformade roskanten har jag dessutom fäst in lite pärlfloss.



Jag dekorerar sällan insidan, jag vill inte heller kalla denna insida dekorerad, men det är mer än brukligt.



Till baksidan klippte jag ut ännu en ruta ur tidigare papper.




Eftersom det blev ett litet kort och jag inte har så små kuvert, gjorde jag en liten box att lägga kortet i.
Endast en enkel dekor runt denna.




Materiallista:

Stämpel - egen
Mönstrat papper - Hobscotch, KaiserCraft
Mönstrat papper - Jump Rope, KaiserCraft
Halvpärlor
Pärlfloss
Pappersros
Rosenblad
Tårtpapper

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

men wow! så ljuvligt!