24.11.14

Vit utmaning

I lördags var jag med på Scrapfabrikens mara, en härlig dag som bara sprang förbi!
En av utmaningarna var att skapa i enbart vitt, gärna med struktur och textur och glitter.
Och vad passar bättre än ett vitt Läckö Slott i snöskrud?


Jag började med Texture Paste och den här läckra masken. Tyckte det blev en snygg effekt med ränderna som man skönjer i bakgrunden.


Riven och skrynklad vellum ger en krispig känsla och så lite ostduk bakom fotot.


Renen har jag målat vit med Distress paint (även om den inte ser så vit ut på fotot).


Jag har använt Snöpennan och lite glitter för att piffa till två snöstjärnor.


Detta var en jättekul utmaning och jag gillade att tänka lite utanför boxen för att få saker att "synas" fast allt var vitt.

Ha en härlig vecka! Kramelikram Leia

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev så sjukt fin! Du är grym Veronika.