26.11.14

Vinterlandskap

I mitt senaste DT-paket fick jag en superfin embossingfolder från Nellie Snellen av Helen.
Jag har funderat länge och väl hur jag skulle använda den. Tänkte först kombinera den med
en tomte stämpel, innan jag bestämde mig för att bygga ett vinterlandskap istället.

Jag har använt mig av olika dies jag redan hade. 


Jag började med att embossa det vita cardstocket och sen stansade jag ut en cirkel. Den cirkeln
delade jag sen i två delar och använde som kullar. Granarna är en liten liten dies från Qk och
de små husen är från Memory box
Först när jag såg husen från Memory box så visste jag inte riktigt hur jag skulle använda dem,
de var så himla små. Men nu vet jag - de är perfekta till just att göra sådana här kort där man
bygger upp ett landskap till exempel.


Det ljusblå prickiga pappret är från Gummiapan och likaså God Jul-texten. Det andra
mönstrade pappret är från Maja Design, en gammal julkollektion som jag hittade i mina
gömmor. 

Ett enkel och stilrent kort för den som inte vill jobba med färglagda motiv.

Inga kommentarer: