15.3.14

Färg och flair


Plastfickorna till Project Life (PL) finns i alla möjliga utseenden; liggande och stående format, 3x4', 4x6', 4x4'... Det finns storlekar för alla önskemål. Här har jag använt fickor från Becky Higgins i storleken 8,5x11 och 8x10'. De ligger i förpackningen "Small Variety Pack 2. Snyggt och roligt att blanda layouter (LO) i albumet tycker jag. 

Becky Higgins plastficka, storleken 8,5x11'

Martha Stewards akrylfärger är så härliga att måla med och ger ett fint skimmer som även Heidi Swapps Color shine med sin intensiva och skimrande mistfärg gör. Pappret jag har använt att måla på är ett blad ur ett akvarellblock
Jag började med att dutta färg (Chamomile och Pool) lite här och där på pappret och sen spraya över med Color shine (Tropicana Teal). Därefter drog jag med de roliga rollerstämplarna. PL-korten kommer från kitet Summer och dessa lades lite lager på lager och lite omlott. Fotot fick en overlays på sig med en passande text. 

Just nu är det väldigt "inne" att använda flairs. Både när man scrappar LO och till PL. Jag har testat att göra mina egna och det är superenkelt! Testa du också! Använd ett program i datorn där du kan göra cirklar i. Jag gjorde cirklarna i 1' så att de skulle passa med dessa epoxycirklar. Sen tog jag cirkelpunchen och stansade ut dem, klistrade fast dem på epoxyn och sen var det klart! Jätte roligt att göra egna och du får dem ju precis i den färgen/utseendet du vill ha dem. Med lite vit färg på fingrarna så fick de ett lite slitet utseende också.
Becky Higgins plastficka, storleken 8x10'.
Även till denna Layout målade jag på ett blad ur ett akvarellblock. Jag använt Martha Stewards akrylfärger (Granny Smith, Chamomile och Pool) samt Heidi Swapps Color shine (Tropicana Teal).
Stämplarna som jag använt är: rollerstämplarna och Like. PL-korten kommer från kitet Blush. Fotot fick en overlays på sig med en passande text.
Du har väl sett att Scrapfabriken i dagarna lanserat sina egna mönstrade kort med svenska texter, perfekta till ditt PL:ande. Superfina! Dessa ska jag sätta mig med nu så helgen är räddad!

Scraphälsningar
Anna/ronjabus



Inga kommentarer: