3.2.14

Vår lilla solstråle

Visst är det kul att jobba med masker/stenciler? Jag tycker det är så läckert och man kan använda dem till så mycket. Idag visar jag en LO där själva maskningen får vara i centrum. När jag såg den här masken så kände jag direkt för en färgglad och enkel layout.

Jag tejpade fast masken med lite washitape (om man drar den lite mot byxorna innan så blir den inte så klistrig och lossnar utan att förstöra själva cardstocken) innan jag försiktigt färgade in några av cirklarna med min blending tool och distressdynor. Innan jag tog bort masken tog jag en tunn svart penna och ritade runt för att markera allt.


För att få färgerna att synas lite mer valde jag ett svartvitt foto på yngsta sonen.


Lite jute, washitape och alfabet (från mina privata gömmor) var allt som behövdes.


Pilen färgade jag in med samma gröna färg (moved lawn) som cirklarna. Toppen när man kan få samma färg på både bakgrund och dekorationer.

Hoppas ni får en underbar vecka! Kramelikram Leia



Inga kommentarer: