16.2.14

50-tals tema

I början av året hade vi en temafest för min mamma som fyllde 60 år. Allt ifrån våra kläder, musik, dukning, mat till talen som hölls var planerat in i minsta detalj. 
Minikitet Styleboard med sin vintagestil passade perfekt till känslan jag ville ha tillsammans med fotona.
Kortet med skrivmaskinen längst upp är ju bara för läckert!
 
Vänster sida

Höger sida
Vi hade bordsplacering och vid varje tallrik stod en filmstjärna som min bror och svägerska hade knåpat ihop i photoshop. Här får ni tips på hur man gör en filmis. Plastfickan gjorde jag genom att dela på en plastficka Design F. Men det finns även färdiga halva plastfickor här.

Baksidan

Framsidan

Project Life´s pennor som precis har kommit in i butiken är riktigt  bra att skriva på foton med! Jag har haft mina i över ett år och använt dem flitigt och de är som nya. Använder dem att skriva både på foton och på journalingkort. Jag använder även  min Tiny Attacher flitigt då jag sätter fast foton på kort.
Pennor och häftapparat, två mycket bra verktyg när man scrappar.

Här ser ni vilka fina nyanser Styleboard har. Ett kit som helt klart har blivit ett av mina favoritkit!
Styleboard
Glöm nu inte att fota i veckan!

Scraphälsningar
Anna/ronjabus





2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Fina fina sidor!

Aldrig tänk på att koppla bort ord-verifieringen? Svårt att kommentera med den..

hellenbell sa...

hej.
från början hade vi inte ord-verifiering till våra kommentarer, just för att jag (helen) upplever att det är väldigt krångligt att kommentera inlägg på andra bloggar som har liknande :D

men efter att vi utsattes för en del "skräpkommentarer" kopplades funktionen på för att få bukt på problemet.

jag kopplar bort veriferingen, men märker jag att vi får samma problem kommer jag att koppla på funktionen igen.

tack för din kommentar!