10.12.13

Scrappa med barn

De flesta av oss som har barn, har oftast höga förväntningar på julen, det ska vara mysigt och alla ska
vara glada! Det är mycket som ska hinnas med och det blir lätt stressigt. Vi vill så klart inkludera barnen
i alla julförberedelse, stora som små. Jag vet själv, när mina barn var mindre..jag byggde upp en
romantisk bild av att vi tex skulle göra julkort tillsammans och Ellie tröttnade efter 20 minuter :-).
Det måste alltså vara nåt enkelt, tur man lär sig med tiden!

Jag hänger ju en del på både Pinterest och Instagram och där hittar man massor med härlig inspiration,
för alla åldrar! Så idag tänkte jag inspirera med några enkla julkort som man kan göra med sina barn.
Dessa är så enkla att till och med pappan/mannen kan vara med :-)

Till mitt första kort behöver ni bara, förutom cardstock, en limpistol eller gluedots, knappar och en
svart penna.


Kan nästan inte bli enklare, eller hur! Ett ganska kul sätt att använda alla sina 7503 knappar på.
Textstämpeln är från Gummiapan. Jag valde att hålla min julkulor i olika blåa nyanser, men det
blir superfint när man har olika färger på knapparna. Inspirationen hittade jag på Instagram! 


Nästa kort, kan mamma eller storasyskon roa sig med medan lillasyskonet fipplar med knapparna :-)


Lika enkelt detta! Det som behövs här är två olika stämpeldyner, jag har använt mig av Pumic Stone
och Peeled Paint, en  god jul-stämpel, snöre och lite cardstock. Detta är så lätt att man enkelt kan göra
ett gäng kort ganska snabbt. 

Sista kortet - här kan lillasyskonet hjälpa till igen. Denna gången med att stansa stjärnor! För det behövs
en del när om man ska göra ett gäng kort! Detta gillade jag skarpt att göra! Inspirationen hittade jag på Pinterest!


Så man måste ju inte göra julkort med massa färglagda motivstämplar, oftast räcker det med några textstämplar, en stämpeldyna el två, punchar, cardstock i olika färger och har man svårt att komma
igång - kika till exempel på Pinterest eller surfa runt på bloggar! (Tyvärr har en av blingstenarna trillat
av i hanteringen. Såg det när jag var färdig med fotograferingen.)

Jag passade på att även dekorerar en liten ask jag hade hemma.


Kul att matcha om man ska ge bort något litet!

Hoppas jag har kunnat inspirera er lite idag! Ha en fortsatt fin dag! Jag kikar in här igen på torsdag!


Inga kommentarer: