7.7.13

Klubben för snygga kvinnor...

i den klubben har man alltid funnit min vän Eva. Men för ca en månad sen kom hon att hamna liksom mitt i livet också, hon fyllde nämligen 40.
Självklart var jag tvungen att skicka henne en liten hälsning och vad passade bättre än Gummiapans lilla hälsning?



Till den valde jag att jobba med Kaylee's Closet Wardrobe. Jag gillar hur man kan byta outfit och ge henne olika tillbehör. Eftersom Eva har glasögon fick Kaylee det också och hon blir så tuff när de kommer på tycker jag.

Ville prova att inte arbeta så symmetriskt med Martha Stewarts Flourish Egde som jag ser att alla gör, inklusive mig själv. Så jag valde att stansa diagonalt i mitt papper i stället. Vid textstämpeln ville jag också ha kanten men där ville jag ha den symmetrisk. Men börjar man tänka i banan att den inte måste sitta parallellt mot varandra så öppnar sig en helt ny värld. Det finns många sätt att använda den på.

Jag har fyllt i pupillerna med en Pigmapenna och ritat dit blänk med Dark White.
Man kan ha fler blänk än ett per öga, det beror på hur många källor som reflekterar.


Kaylee är stämplad på 300 gr akvarellpapper och jag gillar den tjockleken.
Dels tillåter det mig att använda mycket vatten men när jag figurklipper mina motiv blir de dessutom styva. Jag har färglagt med distresser.

Vill visa den lilla blomman i juteväv, de är bara underbara i sin ruffighet!

Några dekorationer i form av pärlor och blommor och så det viktigaste av allt - datumstämpeln.

Materiallista:

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

wow... vet en som blev hur glad som helst.. så fina färger och din målning!! <3