18.5.12

90 år med PaperMaze

Scrapfabriken har fått hem massor av produkter från PaperMaze. Stämplar, papper och vykort.
Det firar vi med att visa ett kort gjort med en av deras stämplar "Långa Farbrorn".

Jag fick en beställning på ett kort till en herre som fyller 90 år i dagarna. Färdigt hade jag ett tidigare kort jag gjort även det med Sandbergs figurer, nämligen Annas Pappa. Bästa farsan gjorde jag när denna stämpel precis släpptes och beställaren ville ha två kort till jubilaren.




Så jag gjorde ett enkelt kort. Stämplat motivet på ett 300 gm2 akvarellpapper och färglagt med Distress Ink. Reprints fina papper med flaggor passar så bra till högtider och jubileum så det var ett givet papper. Några blommor, halvpärlor, en rosett och numret 90 som är förhöjt med lite glossy accent och kortet var klart.

Långa Farbrorn har även nyligen släppts med hela kroppen.
Tre perfekta stämplar när du vill göra kort till en man som blivit lite till åren kommer från PaperMaze!

Materiallista:
Stämpel, Långa Farbrorn, PaperMaze
Mönstrat papper, Flaggor, Reprint
Rosor med dagg
Rosenknoppar
Halvpärlor
Glossy Accent, Ranger Ink
Akvarellpapper 300 gm2, Aquafine
Distress Ink, Ranger Ink
Vattenpensel, Small, Koi
Band
3d-kuddar
Dubbelhäftande tape

4 kommentarer:

Chris_P sa...

Supercoolt Helen!!

Leia sa...

Så snyggt!!!

Marita Johansson sa...

Helt suveränt

Pysselfröken sa...

Så snyggt! Gillar din färgläggning!