20.1.12

Mad Skillz från KennyK

Igår kom rykande, färska stämplar från KennyK.
Och då min hyresvärd bytt tv-leverantör och jag inte fått ändrat och kopplat in all extra utrustning har jag flera kvällar på raken suttit och färglagt stämplar.

Ingen av er har väl missat att jag avgudar hur Anna Maria, Rimna, kan hantera distresserna?? Men jag blir inte helt vän med hennes sätt... Jag gillar hennes färgskala hur mycket som helst, men känner att när jag målar vill jag gå lite åt ett annat håll. Så nu försöker jag arbeta fram mitt eget uttryck och det kommer antagligen sluta i lite från oss båda. Har inte riktigt kommit fram till än om det funkar... Eller om det jag tyckte funkade igår endast beror på att jag är totalt livrädd för den röda kulören, som gärna sticker iväg, hur torr den är när man går in i närliggande fält.



Jag gillar ju även ganksa enkla kort och på mina egna blir det inte ofta mycket dekorationer. Jag ville hålla kortet, enkelt och tufft och det skall passa en ung tjej som fyller sexton om någon månad.

Behöver jag säga det en gång till?
KennyK och Gummipapan passar som handen i handsken a match made in heaven! Dessutom valde jag att använda några stämplar ur Bitty Grunge från Tim Holtz. Splatterstämpeln ville jag ha väldigt svag, så dels tog jag Weathered Wood, men jag stämplade även av stämpeln 2-3 ggr på ett spillpapper, innan jag stämplade på mitt motiv.



Den uppmärksamme följaren märker att vi just nu snöat in på vimplar i dt-gänget :D

Materiallista:
Stämpel, Mad Skillz, KennyK
Stämpel, Du äger!, Gummiapan
Stämpel, Banner, Gummiapan
Stämpelset, Bitty Grunge, Tim Holtz { kommer inom kort! }
Mönstrat papper, Wax Bottle, 5 & Dime, October Afternoon
Mönstrat papper, Ruby Red Large Dots, Dots & Stripes, Echo Park Paper
Mönstrat papper, Rock Candy, 5 & Dime, October Afternoon
Mönstrat papper, Table Cloth, For the record, Echo Park Paper
Distress Reinker
Akvarellpapper, 300 gm2
Washitape, Tokyo, YouDo
Vattenpensel, Small, Koi
Dubbelhäftande tejp
Cardstock, Straw
Alfabetstickers, Ruby Red, AdornIt

5 kommentarer:

Pillan sa...

Kanonläckert kort och färgläggningen superfin!! Jodå, jag har väl lagt märke till en och annan vimpel ;-) Snyggt!!
Kram

LivetenligtMaldis sa...

underbart! passar så väl den jag tror ska få det <3

Chris_P sa...

superfint!!!!

Unknown sa...

Så fräckt !!
snygg stämpel.
Kram Elin

gummiapan sa...

UNDERBART!!!
Gud - vilken läcker kombination!!!

Kram
// Jea