14.1.12

Lykta med PapirDesign

Ja, då var det lördag och min tur att blogga igen.

Idag vill jag gärna visa att de papper från PapirDesign som i webbshopen definieras som julpapper även passar bra till vinteralster.

Jag har gjort ytterligare en stallykta, men denna  gång var jag ute efter ett vintrigt kallt uttryck. Beskrivning över stallyktan finns i Inzpiras julnummer. Det jag gjort annorlunda är att jag förstärkt botten- och topplattan med en tjockare kartong för jag tycker att det blir för fladdrigt om man går helt enligt beskrivningen.





Materiallista:
Mönstrat papper, Blåfjell, PapirDesign
Cardstock, Typhoon, Bazzill Paper
Band
Julstjärnor
Rosor
Halvpärlor
Glitterlim, Rock Candy
Distress Ink, Vintage Photo
Hitch Fasteners, Tim Holtz
Utstansade gångjärn, finns i fysiska butiken
Gelatinblad

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Den var fin, inspirerar mej till att göra en till, snygga "gångjärn"
Hej från Anna A i Lidköping...kommer snart att besöka er igen!

Marita Johansson sa...

WOOW fantastiskt fin
Kramis

Anonym sa...

DEt var det finaste /anitha
Har du beskrivning?

Helen sa...

Vad fin den är! Önskar jag hade köpt julnumret bara för att kunna göra den fina lyktan:)