5.12.14

No lines

För några veckor sedan så bloggade jag den här stämpeln från Mo Maning "Little Elf Mim" och jag upptäckte då att jag monterat stämpeln fel. Eller fel o fel - den funkar ändå =)
 
Men så taggade Helen mig på ett kort på Facebook för några dagar sedan. Helt outstanding färgläggning, med Copics så klart och en del av motivet var en julkula som hon hade lagt snygga skuggor på, fått den att se randig ut på nåt vis. Och så hade hon färglagt med "No lines", dvs stämplat motivet med en ljusgrå eller beige dyna och sen färglagt. Då syns inte sträcken som vanligtvis syns när man stämplar med en svart dyna.
 
Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om den här tekniken för jag tycker det är svårt, får nästan ont i ögonen + att jag tycker det ser suddigt ut av någon anledning.
 
I alla fall - jag utlovade förra gången jag bloggade stämpel att jag skulle göra "rätt", eller åtminstone montera den rätt. Samtidigt passade jag på att göra ett försök på no lines och en randig julkula. Det gick så där.
 
Så här blev det
 
 
Stämpeln är så pass stor att kortet helt enkelt får bli ett CAS-kort.
 
Färger jag har använt
 
Hud E11-21-00-000-R11
Hår E25-23
Julkula T5-E19-08-R27-24 / YR24-23-20
Blått B06-04-02
Grön YG67-63-61
 
Det var allt från mig!

Inga kommentarer: