13.10.14

Together

Idag tänkte jag visa något nytt och kladdigt! Jag gillar ju att kladda och kleta lite och brukar vanligtvis använda gesso men idag ska jag visa nya Texture Paste från Tim Holtz. Skillnaden mellan "vanlig" gesso och Texture Paste är att gesson inte tar åt sig färg från ex mist, paint eller stain. Ibland vill man inte ha det där "vita" som gesson ger, då passar Texture Paste bättre eftersom den är färgbar.


Ni får ursäkta det dåliga fotot men är man ute i sista minuten så är det lite mörkt ute när det är dags för foto ;-) Det glänser inte riktigt lika mycket irl. Bakgrundspappret är läckra Meadow Bloom från Heidi Swapp, September Skies


Jag gillar Tim Holtz masker/stenciler, jag har flera olika märken men jag tycker att dessa håller väldigt bra kvalité och det blir bra "tryck" efter dem. Jag brukar använda washitape att fästa dem med och för att förhindra att de fastnar i pappret brukar jag "tejpa" lite på mina byxor innan.
Enklast är att fördela pastan med spatel/palettkniv. Jag älskar min, använder till massor bla att ta upp frantage-pulver med. Lätt att torka av oavsett vad jag använt för färg/medium.


Texture Pasten är inte så "krämig" som gesso utan mer som något "vispat". Jag tänkte mjukglass när jag öppnade burken ;-) Resultatet blir lite mer åt sammetshållet när det torkar. Helst ska man låta den självtorka men när den väl torkat och man mistar/färgar in den kan man torka med sin embossingfön.


När den torkat gick jag loss med några olika Color Shine-mister.


När den torkat kladdade jag lite mer Texture Paste över, nu som prickar. När dessa torkar så är de lite vitare än syntavlan. Jag gillade den effekten när det blir lite mer som två lager.


En ny favorit är die cut-kitet Ephemera från Heidi Swapp, ett välfylt kit med både pappers die cuts och genomskinliga. Så lättplacerade - både på LOs men även för PL.



I samma serie finns även en Resist Die cuts, där man själv kan mista dem i valfri färg och det vita fortfarande är vitt.


Vill man kan man även blanda Texture Paste med ex distress stains så blir själva krämen färgad men det får jag prova en annan dag.

Ha en härlig vecka! Kramelikram Leia

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

Men så läckert! Har inte testat denna paste men blir sugen!