20.10.14

Let your light shine

Idag fortsätter jag att kladda och kleta =) Förra veckan visade jag THs Texture Paste men idag kommer jag även jobba med Heidi Swapps Magic Medium. Såhär beskrivs det i shoppen: "En flaska med 2 oz av ett medium som blir genomskinligt när det torkar. Går att användas som en förslutare över ett vattenbaserat underlag, som lim eller lack. Syra- och giftfritt.
Använd tillsammans med masker för att skapa egna color magic papper. Där du applicerar detta medium försluter du fibrerna och den övriga ytan absorberar färger.
Eftersom detta medium blir genomskinligt när det torkar kan du tex arbeta med mönstrade papper eller stämpla i första lagret, lätt på medium tillsammans med mask/stencil för unika, fina mönster."

Ett kul och enkelt sätt att "lära känna" nya tekniker och material är att göra tags. Manillatags är toppen och finns i flera olika storlekar.



Man kan använda Magic Medium vitt som det är eller så kan man blanda i färg. Jag har använt Color shine, på den övre har jag sprayat färgen och den undre har jag skruvat av och droppat färg. Det senare känns kanske lite "säkrare" om man vill vara säker att inte få färg överallt ;-)


Jag använder en vanlig make up-svamp för att blanda medium och färg och sedan för att kladda med.



När mediumet torkat använde jag mask och THs Texture Paste med hjälp av min spatel/målarkniv.


Texture pasten är inte så "kladdig" som gesso utan mer "fluffig" och jag tycker att den är mycket lättare att få "skarpare" avtryck och finare mönster.


När pasten torkat sprayar jag Color shine i lite olika färger.


Som ni ser så har Texture pasten tagit åt sig av färgen så för lite mer djup och effekt fick det bli ett lager prickar också.



Runt kanterna stämplade jag Sliten rutig bakgrund och stänk från Gummiapan och avslutade med lite blandat Frantage.


Lite die cuts från favoritkitet HS Ephemera får avsluta tagen.



Hoppas ni får en pysslig och kladdig vecka =) Kramelikram Leia

Inga kommentarer: