28.1.13

I'm back =)

Tjingeling!! Åh vad kul att åter få vara tillbaka i detta härliga DT-gäng och den här gången som "fast" medlem!! Jag är så glad och stolt, hoppas ni ska finna nöje och inspiration i mina alster!

För er som inte känner mig sen tidigare tänkte jag bara presentera mig lite snabbt!
Jag heter, som Helen skrev tidigare, Veronica Ohlsson men mitt scrap-nick är Leia (efter vår förra hund). Jag är 35 år gammal, mamma till tre grabbar i åldrarna 6, 8 och 35 år! Jobbar som optiker och sedan lite mer än 1 år tillbaka driver jag egen optikerbutik i lilla Grästorp som ligger mellan Lidköping och Trollhättan.

Jag började snegla på denna underbara hobby under 2007 men jag kom inte igång förrän under 2008 och sedan dess finns ingen återvändo! Jag läste ett citat på en amerikansk scrap-blogg: It's not a hobby anymore - it's an obsession! Och jag kan bara hålla med!!


Idag tänkte jag börja med en härligt turkos LO. Det är en sak ni kommer att märka, jag ÄLSKAR turkost! Min jobbarkompis säger att det aldrig funnits så många turkosa bågar i butiken som nu, men det säljer ;-) Så jag är nog inte ensam om att gilla den färgen.


Jag började med att maska en kvadrat ungefär mitt på cardstocken innan jag sprayade med turkos mist. När det torkat stämplade jag de söta stjärnorna från Gummiapan med både turkos och brun distress-dyna innan jag drog några slarviga linjer med en brun penna. Den tuffa cykeln kommer från Sn@ps Polaroid-ark.


Den smidiga datumstämpeln är så himla användbar! Den kommer ni få se ofta framöver, likaså alla epoxy-produkter. De är så kul och lätta att jobba med. Jag gillar verkligen den "bubbliga" effekten som de ger.

Idag tänkte jag även bjuda på ett grattiskort. Söta Patrik pirat från PaperMaze är färglagd med Distresspennorna och vattenpennan.


Almanackan och det turkosa bakgrundspappret är från samma mönsterpapper från Sn@p. För att förhöja själva födelsedagen använde jag en epoxy-stjärna. Övriga papper kommer från OA Cakewalk.

Hoppas ni alla får en underbar vecka! Kramelikram Leia

Materiallista:
Cardstock: Kraft och Straw 
Mönsterpapper: Sn@p: Polaroids, Teal-Calender, Green - Elementary notebook, Teal Dot-Stripe, Teal Chevron-Mini Dot, OA: Mina papper är från 8x8-blocket som tyvärr är slut men det ena pappret finns kvar i 12x12 Paper Straw
Alfabet: OA Sticky Keys, Alfabetstickers från Sn@p är tillfälligt slut
Övrigt: Datumstämpel, Epoxy-stjärnor, ostduk, OA Miscellany Cakewalk
Stämplar: Patrik Pirat och Mini Stjärnset
Färger: Distress Markers, Distress inks: Tumbled glass, Frayed burlap och Broken China
Verktyg: Vattenpensel, Blending tool

Inga kommentarer: