21.12.08

Söt som smultron

Försökte mig på att göra en tavla av en layout. Fotot fixade jag till under tiden som jag var med i Mikaelas photoshopkurs(som jag ännu inte hunnit att slutföra...) Några blommor i Malins krans fixade jag till färgen på och de fick bestämma färgställningen för layouten.

Hade lite svårt med rubriken, men syrran hjälpte mig på traven. Ville ha något med smultron och syrran ville spinna vidare på att Malin är söt, så det resulterade i söt som smultron.

Under promenader i våras såg jag alla smultronplantor blomma och lade dom på minnet. På midsommaraftons morgon gick jag, Malin, Magnus och Johan ut i hällregnet för att se om några smultron hade mognat. Första promenaden gav inte så mycket. Så vi åkte till ett annat ställe.
Där i en liten glänta, under några grenar väl skyddade, fann jag dom. Underbart goda och röda.

Vi hade dom på en glasstårta på kvällen. Gott värre!!!

Inga kommentarer: