23.7.16

Andra pennor och vita släta cardstock

För drygt ett år sedan testade jag att använda överstrykningspennor och ville
 testa detta igen. Den här gången med vita släta cardstock och det fungerade
 riktigt bra. Utöver det du ser på bilden, behövs sandpapper. Sedan kan man 
antigen  använda dies eller stämplar. 


Färglägg hela biten med valfri penna, låt torka
 distressa  med walnut stain över hela ytan med blending tools 
sandpappra ....nu ör det klart att använda.
Vill du kan du nu gå i med pennan igen , då får du ljusa färgfält, där det är vitt.
Den här gången använde jag mig av dies med blommor, men du kan också stämpla
Så här blev mina när de monterats klart.


Bakgrundspapper är lite blandade restbitar från bl a Maja design och  Gummiapan.
Gör man några på en gång är det en uppskattad present att ha med sig några kort till en vän.
 Jag brukar göra några texter som jag sätter dubbeltejp på baksidan, 
men lägger dem löst. Då kan mottagaren välja om  det behövs text eller inte.


Hoppas du testar.

Inga kommentarer: