7.10.10

Julkort nr 5

Ja,
fler än dessa fem kort har jag inte gjort hitintills. Började igår, men Johan höll på att somna på golvet i vardagsrummet så det var att aktivera honom en stund som gällde.


Tänkte jag skulle plocka upp det rosa ur bilden till min textstämpel, men när jag stämplade på kortet blev det inte riktigt som när jag stämplade på ett vitt papper :)
Men ändå skönt att jag inte tog rött som var min första tanke. U:et i jul blev väldigt dåligt, eftersom det hamnade mitt i en nivåskillnad mellan pappren. Men det tycker jag bidrar mer till vintagekänslan. Texten är som sagt stämplad och sedan embossad. Jag går lös med embosspulver på allt jag kan komma åt :)

På blommorna har jag återigen använt mig av "sammet på burk" för att få lite snökänsla.
Bakom blommorna sitter en bit av det frimärke som satt på motivet som är ett gammalt vykort från 50-talet. Det var löst, så jag drog så försiktigt jag kunde och satte det på framsidan av mitt nytillverkade kort.

Om det ändå vore december snart...

Inga kommentarer: